maestro
Systémů odpružení je na trhu celá řada, zdaleka ne všechny ale nabízejí skutečně kvalitní jízdní vlastnosti. Naše technologie Maestro představuje moderní systém zadního odpružení vhodný pro jakýkoliv terén a jízdní styl.
Založena je na pečlivém umístění čtyř základních čepů, které neutralizují působení zadní brzdy, přesto udrží systém plně citlivý ke všem typům nerovností, a to bez nežádoucího pohupování při šlapání. V nabídce celoodpružených kol Giant najdete pět úrovní zdvihu pro všechny typy terénu – od ultralehkých XC modelů se zdvihem 100 mm až po nekompromisní DH speciály (203 mm). Maestro významným způsobem zlepšuje celkové jízdní vlastnosti kola a tím i váš požitek z jízdy v terénu.
Nezáleží na tom, jestli ve stoje zdoláváte nejprudší kopec dne nebo projíždíte mírné stoupání plné nerovností, Maestro skvěle odvádí svou práci i pod šlapáním, nedochází k nežádoucímu pohupování, a vy tak neztrácíte energii.
PLNĚ AKTIVNÍ A CITLIVÉ
Maestro je schopné vyžehlit všechny typy nerovností, s jakými se v terénu setkáte, od malých pravidelných vibrací až po velké nárazy.
NAPROSTO NEZÁVISLÉ NA BRZDĚNÍ
Maestro zůstává plně aktivní i pod silným brzděním. Systém je tak neustále připravený žehlit nerovnosti v každé jízdní situaci.
JAK MAESTRO FUNGUJE
1. KONTAKT S POVRCHEM = LEPŠÍ OVLADATELNOST, LEPŠÍ POCIT Z JÍZDY
Lineární křivka chodu Maestra je zárukou plné citlivosti k malým i velkým nerovnostem, systém si poradí jak s nárazy jdoucími rychle po sobě, tak i s opravdu silnými údery do zadní stavby. A navíc je díky plovoucímu středu otáčení plně aktivní i při silovém šlapání a pod silným brzděním, zadní kolo tak zůstává v kontaktu s povrchem a jízda je plynulejší, pohodlnější, zábavnější.
VÝHODY: Díky tomu, že zadní kolo neztrácí kontakt s terénem pod vámi, zlepšuje se účinnost zadní brzdy. A díky vysoké citlivosti zadního odpružení kolo mnohem lépe jede a stává se celkově ovladatelnějším.
2. ČTYŘI A DVA SE STÁVAJÍ JEDNÍM
Čtyři strategicky umístěné čepy (označeny červenými puntíky) a dvě vahadla tvoří dohromady jeden virtuální plovoucí střed otáčení zadní stavby (označen červeným kroužkem).
VÝHODY: Plovoucí střed zvyšuje efektivitu šlapání tím, že působí proti silám šlapání, které by jinak vytvářely nežádoucí pohupování zadní stavby a zpětný nárazu do pedálů při kompresi tlumiče, tzv. pedal kickback. Díky tomu při jízdě nedochází ke ztrátám energie, a vy tak pojedete plynuleji a s mnohem menší námahou.
3. ROVNOVÁHA TUHOSTI A HMOTNOSTI
Odpružení Maestro přináší také nízkou hmotnost rámů při zachování jejich tuhosti a pevnosti. Například tlumiče jsou zespodu upevněny přímo na ose čepu (technologie co-pivot), což ušetřilo hardware pro uchycení tlumiče a také několik spojů.
VÝHODY: Maximální stranová tuhost rámu a spousta ušetřených gramů. Lehčí znamená rychlejší, což platí ve stoupáních i ve sjezdech.
VÍCE O NASTAVENÍ SYSTÉMU MAESTRO SE DOZVÍTE ZDE (VIDEO).
TŘI ZÁKLADNÍ VÝHODY, KTERÉ MAESTRO ODLIŠUJÍ OD KONKURENČNÍCH SYSTÉMŮ:
BEZ ZTRÁTY ENERGIENezáleží na tom, jestli ve stoje zdoláváte nejprudší kopec dne nebo projíždíte mírné stoupání plné nerovností, Maestro skvěle odvádí svou práci i pod šlapáním, nedochází k nežádoucímu pohupování, a vy tak neztrácíte energii.
PLNĚ AKTIVNÍ A CITLIVÉ
Maestro je schopné vyžehlit všechny typy nerovností, s jakými se v terénu setkáte, od malých pravidelných vibrací až po velké nárazy.
NAPROSTO NEZÁVISLÉ NA BRZDĚNÍ
Maestro zůstává plně aktivní i pod silným brzděním. Systém je tak neustále připravený žehlit nerovnosti v každé jízdní situaci.
JAK MAESTRO FUNGUJE
1. KONTAKT S POVRCHEM = LEPŠÍ OVLADATELNOST, LEPŠÍ POCIT Z JÍZDYLineární křivka chodu Maestra je zárukou plné citlivosti k malým i velkým nerovnostem, systém si poradí jak s nárazy jdoucími rychle po sobě, tak i s opravdu silnými údery do zadní stavby. A navíc je díky plovoucímu středu otáčení plně aktivní i při silovém šlapání a pod silným brzděním, zadní kolo tak zůstává v kontaktu s povrchem a jízda je plynulejší, pohodlnější, zábavnější.
VÝHODY: Díky tomu, že zadní kolo neztrácí kontakt s terénem pod vámi, zlepšuje se účinnost zadní brzdy. A díky vysoké citlivosti zadního odpružení kolo mnohem lépe jede a stává se celkově ovladatelnějším.
2. ČTYŘI A DVA SE STÁVAJÍ JEDNÍM
Čtyři strategicky umístěné čepy (označeny červenými puntíky) a dvě vahadla tvoří dohromady jeden virtuální plovoucí střed otáčení zadní stavby (označen červeným kroužkem).
VÝHODY: Plovoucí střed zvyšuje efektivitu šlapání tím, že působí proti silám šlapání, které by jinak vytvářely nežádoucí pohupování zadní stavby a zpětný nárazu do pedálů při kompresi tlumiče, tzv. pedal kickback. Díky tomu při jízdě nedochází ke ztrátám energie, a vy tak pojedete plynuleji a s mnohem menší námahou.
3. ROVNOVÁHA TUHOSTI A HMOTNOSTI
Odpružení Maestro přináší také nízkou hmotnost rámů při zachování jejich tuhosti a pevnosti. Například tlumiče jsou zespodu upevněny přímo na ose čepu (technologie co-pivot), což ušetřilo hardware pro uchycení tlumiče a také několik spojů.
VÝHODY: Maximální stranová tuhost rámu a spousta ušetřených gramů. Lehčí znamená rychlejší, což platí ve stoupáních i ve sjezdech.
VÍCE O NASTAVENÍ SYSTÉMU MAESTRO SE DOZVÍTE ZDE (VIDEO).
